Странице

субота, 23. април 2016.

Open Water 2: Adrift (2006)




















Žanr: Avantura / Drama / Horor
Režija: Hans Horn
Glumci: Susan May Pratt / Ali Hillis / Richard Speight Jr.
Sličan Film: The Reef (2010)

Adrift je nastavak niskobudžetnog hit filma Open Water (2003), režisera Chrisa Kentisa, koji je uspeo da skroji dobar film od ispodprosečnih sredstava za rad (manje od pola miliona dolara), a zaradi preko 54 miliona dolara. Jedina nit koja povezuje Open Water 1 i 2 jeste otvoreno more i taj osećaj bespomoćnosti, sve ostalo je totalno različito. U ovom filmu nema ajkula, već nesrećne ljude muče druge nevolje koje nosi okean. Grupa prijatelja je u nevolje upala kada su svi oni (osim bebe) napustili jahtu skočivši u okean da se rashlde, a pritom zaboravili da spuste merdevine preko kojih bi se vratili nazad (ima jedna caka koju nisam pomenuo, što uvod čini realnijim). Amy, James, Lauren i ostali ostaju zarobljeni na otvorenom moru u olujnoj noći, a najgore od svega je to što jedno od njih pati od akvafobije.


Recenzija: Naglasio bih odma da neću Adrift upoređivati sa gore pomenutim filmom Open Water, jer zaista nema potrebe za tim. Filmovi su totalno drugačiji po svemu , a ovaj više liči na The Reef, nego na svog pretka. Pošto ja nisam imao pojma o tome da ovaj film ne obrađuje shark attack tematiku, začudio sam se jer sat vremena je prošlo od početka filma, a ajkule se spominju samo u razgovorima naših likova, nema nikakvih pojava i nasrtaja pomenutih zveri. No to mi je iznenađujuće lagano leglo, jer ipak postoje i druge stvari koje će sputati kupače u sred mora, osim ajkula i drugih riba. Dakle, ipak nešto novo što me je držalo prikovanog za ekran, jer svaki minut filma je isuviše zanimljiv da bi ja skrenuo pogled. Likovi stradaju na različite načine, što ume biti itekako interesantno nama gledaocima.


Ono što svrbi dok gledati ovaj film jeste problem sa tom jahtom. Kako to da se oni nisu mogli vratiti na bezbedno? E pa mogli su (sami će se uveriti i kako), ali oni su pronalazili toliko infantilne, neozbiljne i glupe načine da je to smešno. Kako su oni svašta pokušavali, meni se u glavi pojavilo sto ideja i načina kako da se vrate na jahtu, ali bez toga film ne bi bio to što jeste, pa ću da zažmurim na jedno oko. Kada nastupi survivalistički deo filma, tada Adrift kupuje moje simpatije, jer pomenuo sam gore, on je vrlo interesantan i napet, pa i korektno odglumljen. Ima jedna histerična i napadna devojka Michelle, koja me je konstantno živcirala, te sam jedino njenu smrt prizivao, dok sam za ostale manje-više strepeo


Moj recept za efektno gledanje filmova u moru (konkretno filmova o ajkulama) jeste da se sami staviti na poziciju likova, što će učiniti vaše gledanje mnogo strašnijim i realnijim, jer zaista je jezivo kada ste okruženi samo morem (negde i ajkulama), a kopna nema ni na vidiku. Još kada nastupi oluja, uf, tek je tad zlo. Karakterizacija likova nije ništa posebno, zbliži vas režiser sa njima, tek da vam proradi empatija, ali to nije ni blizu onih drama koje u vama probude erupciju emocija. Kraj je izuzetno loš, ali to mi nije pokvarilo dobar utisak koji sam stekao gledajući Adrift, od koga nisam očekivao ništa posebno.   


Dobre karakteristike:
-         Napet i zanimljiv film
-         Korektni glumci
-         I bez ajkula se može napraviti dobar film u vodi
-         Borba za život
-         Surov izgled dubokog, plavog mora


Loše karakteristike:
-         Loši pokušaji povratka na jahtu
-         Loš kraj
-         Nekome se neće svideti to što nema ajkula
-         Iritantna Michelle


Zaključak: Open Water 2: Adrift je dobar triler, ali sa jednom povećom manom (jahta) bez koje realno ne bi ni bilo ovog filma (tačnije junaci se ne bi našli oči u oči sa nemilosrdnim morem), tako da sam ja ostao poprilično zadovoljan odgledanim, iako je kraj dosta problematičan.

7/10

3 коментара: