Странице

четвртак, 21. април 2016.

Stand by Me (1986)

















Žanr: Drama / Avantura
Režija: Rob Reiner
Glumci: River Phoenix / Wil Wheaton / Corey Feldman
Sličan Film: The Goonies (1985)

Stand by Me (Ostani uz mene) je film Roba Reinera (Misery, This is Spinal Tap…) koji sam slučajno pronašao na IMDb-ovoj top listi najboljih 250 filmova svih vremena. Konkretno opis radnje filma me je namamio na gledanje i hvala mu na tome. Stand by Me je film o pustolovinama četiri dečaka koji su igrom slučaja saznali da je leš njihovog vršnjaka 30-ak kilometara izvan grada, te odluče da iskoriste jedinstvenu priliku da vide mrtvaca i istovremeno prijave policiji pronalazak i samim tim postanu heroji. Sve njihove dogodovštine na putu do željenog mesta prepričava narator, koji je jedan od dečaka. Ovaj film deluje kao dečji, ali to definitivno nije, film se bavi i ozbiljnijim temama koje šalju fantastičnu poruku.


Recenzija: Prvo bih želeo da vas upoznam sa karakterima, konkretnije sa četvoricom dečaka. Gordie (koji je i narator) je dečak sa darom za pisanje priča, koji je izgubio starijeg brata u sabraćajnoj nesreći, zbog čeka u njegovoj porodici vlada mizerija. Njegov najbolji prijatelj Chris Chambers (igra ga pokojni River Phoenix) je grub, sklon krađi i nasilju jer dolazi iz takve porodice, međutim njegovo prijateljstvo sa Gordie-jem je predstavljeno na zadivljujuć način, pa se sve loši stvari vezane za njega tonu u zaborav. Teddy je dečak iz problematične porodice koji je egocentričan, lud, impulsivan i opterećen smrću, dok je bucmasti Verne dežurna žrtva za zbijanje šala, ali lik od jakog značaja, uverite se i sami zbog čega. Ove dečake je stvorio niko drugi do Stephen King, po čijoj je priči i rađen ovaj film, te su sa tim saznanjem moja očekivanja za ovaj film momentalno porasla. Dakle, odnosi, dijalozi, čarke, sve stavke među četvoricom drugara su tako lepo artikulisane, da je prosto milina bilo gledati razvoj priče.


Pomenuo sam da ovaj film nije dečji, prvo zbog nekih eksplicitnih scena (npr. u filmu se vidi leš, ima i scena nasilja), drugo zbog neke tuge koju film na trenutke izbacuje (sam završetak mlađima može biti razočaravujuće tužan, iako je genijalan). Pored užitka u vidu radnje filma, moćićete i da nahranite vaše oči izuzetnim prizorima prirode, da sami osetite letnje sunce koje obasjava prugu i miluje vaš hormon užitka. Kada su u pitanju ozbiljnije teme, Stand by Me vas kupuje različitošću dečaka, njihovim tužnim sudbinama i potragom za nekim novim iskustvom koje bi ih preporodilo. Vidimo i potresne ispovesti dečaka koji se jedni drugima žale na ono što ih jede iznutra, a to ne mogu da podele sa svojim najbližima. Nevolja ih uvek čeka iza ćoška, ali oni su previše zauzeti dečačkim snovima da misli o tome, ali i kad znaju da sve nije pod konac, jednostavno ih misli vuku da iskoriste najsrećnije doba života na ono što će jednog dana postati slatki nezaborav. Sve ovo je potresna priča o prijateljstvu i odrastanju ublažena klinačkim humorom i zanimljivim avanturističkim scenama, što je idealan recept, jer film može leći bukvalno svakom.  


Kraj filma je iznedrio brutalnu poruku, za koju ćete biti uskraćeni od strane mene, jer se u to morate (!!!) sami uveriti. Film ima i uvrnutu i duhovitu priču unutar sebe, o kojoj zbori Gordie, koji ju je i sam smislio. Sve te scene koje dozivaju osmeh na vašem licu služe da napune rezervoar užitka i razdraganosti koji će vam koristiti kod setnih i tužnih scena da se ne rastužite ili čak rasplačete. Fantastično doziranje je takođe jedna od najboljih stavki ovog filma, jer ćete uživati u svakom momentu, ali bez izražene tuge, sreće ili brige, jer režiser brzo menja scene kako neka ne bi privukla previše pažnje i samim tim uništila onu sledeću. Sve što je trebalo, rečeno je, ne bih da kvarim doživljaj ljudima koji bi želeli (a trebalo bi!) da pogledaju ovaj film.


Dobre karakteristike:
-         Preinteresantan film
-         Dobra gluma i sjajni likovi
-         Odlično doziranje režisera
-         Poruka!!!
-         Avanture dečaka
-         Pogled na divljinu, prelepa priroda
-         Završetak
-         Svaka scena je na mestu


Loše karakteristike:
-         Samo jedna sitna stavka unutar priče u priči


Zaključak: Bravo Reiner, bravo glumci, bravo King, bravo za ovaj film! Uživajte bar upola koliko sam uživao i ja, i bićete zadovoljni. Naravno, nije ovo najbolji film koji sam pogledao, ali svakako zaslužuje najvišu ocenu, jer je ubedljivo najbolji film čiji sam opis objavio na ovom blogu.

10/10

Нема коментара:

Постави коментар