Странице

петак, 13. мај 2016.

Seven Pounds (2008)




















Žanr: Drama / Ljubavni
Režija: Gabriele Muccino
Glumci: Will Smith / Rosario Dawson / Woody Harrelson
Sličan Film: The Ultimate Gift (2006)

Nakon Gran Torina, Jelena Damjanović mi je predložila još jednu američku dramu, ovog puta je u pitanju film Seven Pounds, režisera Gabrielea Muccina koji je glavnu ulogu dodelio Will Smithu, dok je važnu figuru u ovom filmu odigrala i simaptična Rosario Dawson. Ovo je jedan težak, mučan, turoban i depresivan film, koji nam priču služi na kašičicu, te se moramo naoružati strpljenjem kako bi ovaj film odgledali do kraja i sve to skapirali na pravi način. Ne znam iz kog ugla da vam serviram priču, da li da vam napišem zvaničnu radnju koju sam pročitao na IMDb-u i raznim sajtovima (ta radnja otkriva veliki deo filma, te sam bio prinuđen da se odreknem iznenađenja), ili da vas samo kratko uputim u dešavanja filma sa samog početka. Naćiću neku zlatnu sredinu, a ona glasi ovako:  Ben Thomas (Smith) je poreski službenik koji se u jednom momentu fokusira na sedam ljudi, koji pored problema sa porezom imaju i svoje dodatne muke. Među njima je Emily (Dawson), koja pored problema sa porezom, vuče duplo veći problem, a to je njeno nejako srce koje čeka donatora. Ben će na neki način pomoći svim tim ljudima, iz opet nepoznatog razloga, ali će se zadržati kod Emily i u jednom momentu se i zbližiti sa njom. Film je pun iznenađenja i suptilnih preokreta, ali samo za one koji nisu pročitali opis radnje filma pre samog gledanja (ne mislim na ovaj opis, nego na onu glupu verziju koja otkriva poentu filma).


Recenzija: Prvih pola sata ovg filma je delovalo toliko konfuzno i nejasno, iako sam pročitao taj (nepotrebni) uvod, jer iz tog uvoda nisam video baš ništa. Pomislio sam da je to još jedan izvikani film, međutim kada je otkucao 30 i neki minut, stvari su mi postale mnogo jasnije, a konfuzija je jednostavno odlepršala. Tada se zaista i rađa prava snaga ovog filma, a dalji njegov tok pratimo širom otvorenih očiju. Prva stvar koja me je oduševila jeste ta vrcava hemije između Bena i Emily, taj njihv moćan odnos, taj magnet u njihovim očima koji ih spaja, a na kraju taj frapirajući epilog (ne bojte se ljudi, nije ništa strašno), koji sam pedvideo iz već pomenutih razloga. Pomislio sam da će Ben da se fokusira podjednako na svih tih 7 ljudi koje je odabrao (među njima su ljudi kojima su potrebni organi, jedan slep čovek, žena koju zlostavlja muž…), međutim film je zbog te svoje romantične crte ipak svoju pažnju usmerio na odnos pomenutog dvojca.


Seven Pounds u sebi nosi neku toplinu, tera nas na razmišljanje i šalje nam korisnu poruku, a sve to je krunisano fantastičnom glumom Will Smitha i Rosario Dawson. Oni ne samo što su ubedljivi kao glumci, već su karkterno bezgranično snažni i gotivni, te imate razlog da strepite nad njihovim sudbinama. Siguran sam da vam neće baš sve biti najjasnije tokom gledanja filma, međutim vi ćete pravi odgovor dobiti na kraju. Tih prvih pola sata mogu da navedem kao manu, jer zaista mnogi ljudi će film izgasiti zbog sumorne i dosadne radnje, ali oni koji ostanu uz film biće nagrađeni u vidu sjajnih sat i po vremena kvalitetne drame.


Ovaj film ni u jednom momentu ne želi da vam direktno objasni situaciju, već malo po malo otkriva detalje i ubacuje nas u priču. Seven Pounds krase i vrhunski dijalozi, momemti za sećanje, a na kraju i čitava poenta ovog dela. Na mene je ostavio toliko jak utisak, da sam ga čak i sanjao, a i pored nekih depresivnih momenata film je izazvao zadovoljstvo kod mene. Ono što bih naveo kao propust jeste to što sam očekivao veću posvećenost i ostalim nesrećnim poreskim obveznicima, a ne samo Emily. Iako me je taj odnos njih dvoje oduševio, ipak je trebao da se fokusira i na živote ostalih kojima je planirao da pomogne iz određenih razloga. Ne bih više dužio sa recenzijom, jer bih mogao da vam otkrijem neki detalj koji bi vam upropastio gledanje.


Dobre karakteristike:
-         Will Smith kao Ben Thomas
-         Rosario Dawson kao Emily
-         Sve je perfektno osim prve četvrtine
-         Poruka i moć filma
-         Lepo serviranje priče, iako pomalo sporo
-         Dobri dijalozi, dobar finiš


Loše karakteristike:
-         Spora radnja (u početku)
-         Prva četvrtina je konfuzna
-         Jedina predvidiva stvar je završetak


Zaključak: I ovaj film traži posebnu publiku, jer ne volimo svi depresivno - sporo odvijanje radnje, tako da ko je zainteresovan neka pogleda, ili jednostavno ko je ljubitelj drame ovo mu se može dopasti. Meni je od krucijalnog značaje utisak o filmu koji se nakon nekog vremena slegao, a Seven Pounds je i dan posle gledanja u mojoj glavi vrlo dobra stvar. Lošiji je od dosadašnjih devetki upravo zato što od počtka do kraja nije kompletan (Gran Torino i Krampus su u kontinuitetu bili dobri), tako da ovom filmu priliči jedna snažna osmica  , jednako snažna kao i poruka filma.

8/10  

Нема коментара:

Постави коментар