Странице

уторак, 17. мај 2016.

Dans ton Sommeil / In Their Sleep (2010)

















Žanr: Horor / Triler
Režija: Caroline du Potet / Éric du Potet
Glumci: Anne Parillaud / Arthur Dupont / Jean Hugues Anglade
Sličan Film: Haute Tension / High Tension (2003)

Ovaj francuski horor – triler mi je preporučio Marko Backović, filmski režiser i scenarista, koji kao i ja voli da kopa po filmskim budžacima, i tamo pronalazi malo poznate naslove. Ovaj film prati Saru, bolničarku koja je pre godinu dana izgubila sina i koja živi usred neke nedođije (to mi se odmah svidelo), te svaki dan dug put prevaljuje kao bi došla do posla i nazad. Jedne večeri kada se vraćala iz bolnice, pravo niotkuda joj na cestu izleti momak, te ga ona svojim automobilom udari i onesvesti. Sarah je imala tu (ne)sreću da je momak ostao živ, te ga odvede u svoj dom kako bi mu ukazala pomoć. Momak, koji se inače zove Arthur, smandrlja Sari pričicu kako mu je provalnik upao u kuću, pa je on bežući od njega iskočio Sari ispred auta. Ništa nije bilo sumnjivo dok se usred noći nije pojavio „provalnik“, te mic po mic otkrio pravu istinu.


Recenzija: Koliko volim ove Francuske filmove, ne mogu vam opisati. Većina njihovih filmova u sebi sadrže i jezivu atmosferu , ali i brutalnost (čitaj krvavost), što jedan horor film čini kompletnim. Kada je u pitanju ovaj film, on na to dodaje i obrte i pričice u priči i sve što treba jednom filmu kako bi on zadovoljio prosečnog gledaoca. Prvo ću se fokusirati na atmosferu, a on je specifična upravo zato što su mi Francuzi mnogo misteriozniji i jeziviji, da ne kažem bolesniji narod od Amerikanaca. Likovi koji su totalno bezazleni meni se čine psihotičnim, kao što je slučaj sa Sarom u ovom filmu. Ona je mršuljava žena koščatog lica, i nekako imam osećaj da tako gnevna ima zlokobne namere, jednostavno me je u jednoj sceni preplašila, i to mi je bilo dovoljno da steknem takav utisak (a i jako mi je zaličila na ženu provalnicu iz filma Inside).


Druga stvar koja atmosferu čini odličnom jeste ta već overena kombinacija noć – šuma. Primetio sam da se u svim francuskim horor filmovima radnja odvija u gluvo doba (High Tension, Ils / Them, Inside, Frontier(s)...), i da mutni tipovi koji glume nevinašca uvek mogu da budu ubice. Scene nasilja su ovde odrađene dosta korektno,i tu nema mnogo toga da se prigovori. Preokreti, ili ti twistovi su ovde u vrlo ekektnoj formi naštimovani, dakle za svaki preokret dobijamo potpuno objašnjenje, tačnije priču koja je prouzrokovala nemile događaje. Gluma u filmu In Their Sleep je podeljena, a glumica Anna Parillaud (Sarah) je održala čas glume svom mlađem kolegi Arthuru Dupontu (Arthur), koji je po meni bio za klasu lošiji od nje. Tu problemi sa njim ne staju, jer nekako mi on nije prikladan za ovaj film, možete misliti kakav je bio kad mi je jedna žrtva bila jezivija od potencijalnog ubice. 


Sa druge strane Arthur Dupont je bolji glumac od dosta onih razuzdanih tinejdžera iz američkih slešera, gde konstatujem da je ovo pogrešna uloga u pogrešnom filmu za ovog mladića. Završetak filma nije mogao biti ni mnogo bolji, a ni mnogo lošiji od onog viđenog. Nekako film je otvoren za potencijalni nastavak, koji možda i ne bih voleo videti, jer ipak priča je isuviše jednostavna da bi se proširivala ili nadovezivala, pošto smatram da se nastavak ne bi mnogo razlikovao od originala. Ono što je loše u filmu, jeste njegovo kratko trajanje (75 minuta), koje je prouzrokovalo nedorečenost u datim momentima. Mislim pre svega na poslednjih dvadest minuta od kojih sam očekivao najveću žestinu, a dobio sam jedno sporo odmotavanje klupčeta.


Dobre karakteristike:
-         Anna Parillaud u ulozi Sare
-         Stara, dobra Franuska atmosfera
-         Dosta korektne brutalnosti
-         Nedođija kao mesto odvijanja radnje
-         Izuzetno kreativno prikazani preokreti


Loše karakteristike:
-         Arthur Dupont je zalutao u ovaj film; nedovoljno je jeziv
-         Kratko trajanje filma; nedorečenost


Zaključak: Smatram da je In Their Sleep nepravedno izostavljen film u nabrajanju najboljih francuskih horor filmova u ovom veku, jer on nije ništa lošiji u poređenju sa većinom filmova iz “New French Extremity” pokreta, te ovaj film dobija veću ocenu od mnogo poznatijeg i mnogo hvaljenijeg filma Ils / Them.

7/10 

Нема коментара:

Постави коментар