Странице

понедељак, 23. мај 2016.

El habitante incierto / The Uninvited Guest (2004)

















Žanr: Triler / Misterija / Drama
Režija: Guillem Morales
Glumci: Andoni Garcia / Mónica López / Francesc Garrido
Sličan Film: Mientras duermes / Sleep Tight (2011)

Evo još jednog Evropskog trilera sa elemntima horora koji mi je preporučio Marko Backović. Ovog puta je u pitanju španski film po nazivu El habitante incierto koji se ističe šašavo - napetom atmosferom i koji na momente podseća na apsurde Davida Lyncha. Ti apsurdi su ovde vrlo sitnog kroja, odnosno jako malo ubačeni, tako da to ne bi trebalo da predstavlja problem gledaocima koji ne vare pomenutu stavku. Felix je arhitekta koji živi u toliko velikoj kući, da se doslovno rečeno može izgubiti u njoj. Agonija za njega počinje kada mu tip usred noći zazvoni na vrata i zamoli ga da mu ustupi svoj telefon, što ovaj i uradi. Nekoliko trenutaka kasnije čovek nestaje, a Felix počinje da sumnja da se nepozvani gost krije u njegovoj glomaznoj kući.


Recenzija: Ovaj odmereni uvod sam napisao kako vam ne bi pokvario iznenađenja koja su usledila u naredom periodu, tako da ko se odluči da pogleda ovaj film (a trebao bi), slobodno neka zaboravi ovaj moj uvod, i neka očekuje neočekivano. Na sličan način sam i ja pristupio gledanju ovog, po svemu sudeći kvalitetnog trilera. Bukvalno nisam čitao nikakve uvode ili opise radnje, već sam jednostavno naštimova titlove i prepustio se slučaju. Prva karakteristika koja me je oduševila jeste atmosfera, koja za divno čudo ne varira, već je od prvog do posledenjeg minuta kvalitetna i napeta, a u nekim momentima luckasta i aspurdna, što mi uopšte nije smetalo. Ovde nije u pitanju onaj klasičan strah od ubice – provalnika koji će da iskasapi glavnog lika, već jedna totalno druga priča i totalno drugi smisao koji mi je fantastično legao, jer je do sada neviđen.


Film je toliko nepredvidiv da ni najiskusniji filmofili ne bi provalili gde će Felix na kraju filma da završi i šta će biti njegov primarni cilj. Imao sam osećaj da se režiser zabavljao sminajući ovaj film, jer mi je u jednom momentu sve ovo zaličilo na dečju igru žmurke, jer sve vreme imamo skrivanje jednih likova od drugih iz različitih razloga i poenti. Felix (Andoni Garcia) je takav lik da ga vi na momente totalno razumete i podržavate, dok na momente ume da bude toliko začinjen apsurdom da prosto ne možete verovati da je to onaj plašljivko s početka filma. Moram da pohvalim sjajnog Andonija Garciu koji je odigrao ulogu Felixa na izuzetno gotivan način, odnosno bio je toliko specifičan da vas prosto zamađija da se ni sami ne sećate da li je imao par kikseva tokom nekih dijaloga, ili najčešće tokom scena skrivanja.


Mane filma El habitante incierto su neke nelogičnosti i povremena preterivanja, međutim, te mane su rezultat apsurda koji je sproveo režiser i scenarista Guillem Morales, te će mišljenja oko tih stvari biti podeljena. Ja smatram da bi ovaj film i bez scena apsurda mogao biti dovoljno kvalitetan, jer većina stvari u ovom delu su totalno racionalne i realne, ali zbog neke originalnosti režiser je želeo da nam servira "večeru" uz dodatke "egozičnih začina". Spomenuo sam već kvalitetnu atmosferu od početka do kraja, što je zapravo i najveća prednost ovog filma, jer retki  su naslovi koji umeju održati dobru atmosferu na nogama od uvodne, pa sve do odjavne špice. Završetak filma mi se nikako nije dopao, jer za njega ne postoji logično objašnjenje. Naravno, apsurd uglavnom i nema konkretno (logičko) objašnjenje, ali ovde mi se nije dopao takav izbor za finale filma, jer do tog momenta, vladala je neverovatna misterija koja je na kraju trebala biti samo krunisana, međutim, gospodin Morales je odlučio da zbuni gledaoce.


Dobre karakteristike:
-         Originalan i nepredvidiv film
-         Režija, scenario i tok filma
-         Izuzetna atmosfera od početka do kraja
-         Andoni Garcia kao Felix
-         Gluma; apsurd u momentima prija
-         Igra žmurke


Loše karakteristike:
-         Nelogičnosti i preterivanja
-         Apsurdne scene se neće dopasti svima
-         Završetak; pitanja


Zaključak: Ovaj film preporučujem bukvalno svima, jer valja odahnuti od američke kinematografije, i prepustiti jednom originalnom španskom trileru. Ocena koju će dobiti ovaj naslov je pokazatelj da film za koji verovatno nikad niste čuli može da parira filmu koji je planetarno poznat. Uživajte!

8/10

Нема коментара:

Постави коментар