Странице

недеља, 28. август 2016.

Below (2002)

















Žanr: Horor / Triler / Misterija
Režija: David Twohy
Glumci: Bruce Greenwood / Olivia Williams / Matthew Davis
Sličan Film: Ghost Ship (2002)

Iako sam juče u recenziji filma White Noise napisao kako psihološki horor filmovi o duhovima nisu moj fah, ja sam odgledao Below, koji je upravo to – psihološki horor film o duhovima. Nije to neko kontriranje ili inaćenje, već jednostavno poštovanje spiska na kome se nalaze svi filmovi koje treba da odgledam, a posle i kritikujem. Uprkos tome što jo ovo još jedan film sa paranormalnim pojavama, meni se nekako dopao. Below je konkretnije horor film smešten u period Drugog svetskog rata, koji prati američku podmornicu čiji je zadatak da spase troje brodolomaca, nakon što je nacistički brod pokorio onaj u kome su oni bili, odnosno brod koji prevozi ranjenike. Na veliko zaprepašćenje posade, među to troje je i Claire, bolničarka koja sa sobom dovodi dva ranjenika, od kojih se za jednog ubrzo otkriva da je Švaba, te biva uklonjen po kratkom postupku. Nije Claire jedina koja je pokušala nešto da sakrije, jer tragajući po kabinama, ona shvata da pravi kapetan nije na ovom brodu, te kreće istraživati šta mu se zaista desilo. Ubrzo dolazi do informacije kako je kapetan Winters nesrećno poginuo, te ga je smenio Brice (Bruce Greenwood), međutim, Claire je ubeđena da stvari nisu tako čiste. Da situacija  bude još gora, članovi posade počinju osećati čudno prisustvo nečega zlog, nečega što traži osvetu.


Recenzija: Pošto sam tokom gledanja filma iz prvog puta zaspao, morao sam ceo proces ponoviti i odgledati film ispočetka. To je bila dobra odluka, jer su mi se kockice skroz naskroz sklopile, i uspeo sam prokljuviti neke nejasne momente iz prvog gledanja. Below je poseban film, film koji zahteva bdenje, koncentraciju, punu posvećenost i pre svega volju. Film je takav da prosto ne smete skretati pogled, jer vam se sve vrlo lako može učiniti nejasnim. Ukoliko tražite mnogo akcije i jurnjave, ovde je nećete pronaći, jer Below je suptilna misterija koja se polako odmotava, a usputna priča o duhu je tu zbog pravljenja dobre atmosfere. Kad već pomenuh atmosferu, imao bih par reči i o njoj. Dakle, atmosfera je plod misterije koja se deli na dve stvari: Prva je misterija o kapetanu Wintersu, šta mu se dogodilo, ko je kriv za njegovu smrt… A druga misterija se tiče onoga što trenutno muči posadu, a to je “nešto” što im stvara buku na brodu i što ih tera da pomišljaju na duhove.


Te dve misterije su povezane, i to ćete vrlo lako shvatiti, međutim dosta stvari nećete moći povezati ukoliko pažljivo ne posmatrate zbivanja na ekranu. Ovo nije jedan od onih filmova koji sve sažvaće umesto vas, pa vi bez imalo naprezanja dolazite do nekih odgovora. Dakle, ovo je suprotno od toga, treba samo malo strpljenja i sve će doći na svoje. Efektima i animacijama ne pridajem neki poseban značaj, pa će tako biti i sa ovim filmom. Imamo tu lepe podvodne kadrove, klaustrofobičnu podmornicu i sjajnu fotografiju filma. Ono što nije tako sjajno jeste period u koji je smešten ovaj film. Da se razumemo: nije meni smetalo što se radnja odvija tokom Drugog svetskog rata, već atmosfera koja uopšte ne izgleda kao da je ratna, i likovi koji ne ulivaju poverenje vojnika.


Sve mi je delovalo nekako modernije, veselije i bezbrižnije, jednostavno ja nisam osetio tu ratnu groznicu. Likovi možda nisu izgledali kao da su od pre 73 godine, ali su lepo smišljeni, izvajani i odglumljeni. Dovoljno su različiti da ih ne mešamo, a opet nisu karikirani i prenaglašeni, da bi nas iritirali. Olivia Williams u ulozi Claire je bila jedina dama u ovom filmu, međutim ona mi je odala utisak najboljeg profesionalca, jer je njen glumački posao odrađen od početka do kraja maestralno. Bruce Greenwood, Matt Davis, Holt McCallany i ostatak kastinga je takođe dobro doneo svoje uloge, te zaključujemo da je odabir glumačke ekipe bio izvrstan. Verovatno se nekima neće svideti to što film nema vrhunac, već je od početka do kraja na jednom te istom nivou građenja atmosfere, a ona sporedna priča nažalost nije izgurala do kraja. Završetak filma je dobar, jer ne ostavlja previše pitanja za sobom, međutim par stvari su mi ostale nerazjašnjene, a sve to zbog preterano stručnog načina konverzacije među posadom. Ne razumem se u brodove, podmornice i tako da bih mogao razumeti sve one termine koji su korišćeni tokom dijaloga.


Dobre karakteristike:
-         Ideja i realizacija; režija
-         Sjajna glumačka postava; likovi
-         Povremena napetost; klaustrofobija
-         Misterija; završetak
-         Vizuelni izgled filma


Loše karakteristike:
-         Ne tako uspešno dočaran period dešavanja
-         Dosta nejasnih stručnih termina
-         Nedovršena priča o duhu
-         Nejasnoće


Završetak: Meni je ovo bilo vrlo pristojno. Film mi se dopao, a za ove mane sam baš cepidlačio, jer mi je trebala ravnoteža zbog ocene. Prosto se ne može objasniti zašto mi se film ne sviđa u potpunosti, i zašto ne može dobiti najveću ocenu. Uglavnom, preporučujem ga strpljivim gledaocima koji vole misteriju i dobru atmosferu, dok onima koji čeznu za ratnim spektaklima, ne preporučujem film, jer je fokus više naklonjen hororu nego ratnom filmu.

6/10

Нема коментара:

Постави коментар