Странице

уторак, 13. септембар 2016.

WildLike (2014)

















Žanr: Drama
Režija: Frank Hall - Green
Glumci: Ella Purnell / Brian Geraghty / Bruce Greenwood
Sličan Film: /

Iako sam do današnjeg dana napisao 80 recenzija, pravo je čudo što ni jedan naslov iz 2014. godine nije pronašao svoje mesto na ovom blogu. Opravdanje za ovaj, nazovimo propust, mogu pronaći u tome što sam filmove iz 2014. godine uglavnom odgledao pre nego što je blog VIKEND DOZA FILMA ugledao svetlost dana. WildLike je postao jedan od prioriteta sredinom prošle godine, međutim, titlovi su krivi za to što ga još tad nisam overio. Takođe, za ovaj film postoje različite (dez)informacije iz koje je on zapravo godine. Na Vikipediji piše da je film iz 2013-te, na IMDb-u iz 2014-te, a na Rotten Tomatoes-u da je iz 2015. godine. Ja sam odabrao ovu srednju vrednost, jer mi fale filmovi iz te godine, a i uvek je najbolje izabrati zlatnu sredinu. Što se tiče radnje filma, tu sam se žestoko upecao, no o tome nešto kasnije. Sad prava verzija priče. Buntovna i odvažna tinejdžerka, Mackenzie, odlazi na Aljasku kod svog ujaka, jer joj je majka bolesna, te nema vremena da joj se posveti. Nakon što stupi u intimne odnose sa ujakom, jer biva primorana na to, Mackenzie pobegne u divljinu gde upoznaje Bartletta (Bruce Greenwood), čoveka koji svoj kutak traži po prelepim bespućima Aljaske...


Recenzija: Verujem da vam ovaj opis radnje deluje nedovršeno, međutim, takav je zapravo i film, koji nije ni „triler“, ni „avantura“, kako na mnogim sajtovima piše, već najobičnija melodrama, koja svojim suptilnim režimom odbija nestrpljive gledaoce. Kada sam prvi put video poster ovog filma i pročitao opis radnje, koji je glasio ovako nekako: Problematična tinejdžerka odlazi na Aljasku kod svog ujaka. Oni krenu na putovanje, ali se gube u divljini, te moraju da se bore kako bi preživeli. Dakle, kada sam pročitao to pomislio sam „Okej, ovo ne zvuči originalno, ali pošto volim filmove sa centrom zbivanja u divljini, pogledaću ga.“. Nažalost, juče sam se uverio da ovaj film nema ama baš nikakve veze sa opisom radnje, i da on nije ni triler, ni film o preživljavanju, već čistokrvna drama o problematičnom periodu jedne tinejdžerke.


Moram priznati da sam se malo razočarao, jer sam godinu dana čekao na odogovarajući titl za film koji (posle se ispostavilo) uopšte ne odovara mom ukusu. Da sam znao da je ovo još jedna spora i neatraktivna drama, ne bih gubio vreme gledajući je, jer sam se sa filmom Turn the River dobro opekao. Kada bih film WildLike gledao iz drugog ugla, dakle bez predrasuda i očekivanja, ja bih rekao da je ovo jedna prosečna drama sa odličnom muzikom, dobrim glumcima i prelepom prirodom, međutim, ta dezinformacija o radnji je uticala da ovaj film pamtim kao razočarenje, a ne kao jednu solidnu dramu. Dobro, dosta je bilo o razočarenjima, sad malo o pravim vrednostima ovog filma. Prva stvar o kojoj hvalospev ne sme izostati jeste prelepa priroda Aljaske, čije nam pejzaže režiser s vremena na vreme pokazuje.


Pored prelepe prirode, WildLike ima i odličnu glumačku postavu na čelu sa talentovanom Ellom Purnell. Devojčica je s početka bila vrlo iritantna sa onim crnilom oko očiju (ne znam kako se ta šminka zove), međutim u divljini joj je rosa sprala oči i pokazala njeno pravo lice. Nije Mackenzie bila iritantna samo zbog fizičkog izgleda, već i zbog buntovničkog ponašanja, negodovanja, cinizma, arogancije i nerezonskog razmišljanja. Posle se sve to iskristalizovalo i ona je postala znatno podnošljivija. Bruce Greenwood (Double Jeopardy, Below) je bio odličan u ulozi čoveka koji razume Mackenzie i njenu borbu sa tinejdžerskim zemljotresom i koji pokušava da joj pomogne upoznavajući je sa svim čarima koje divljina nosi. Zamerio sam filmu to što ima vrlo usporen tempo, i što nije uspevao da poentira onda kada je bilo vreme za to.


Dobre karakteristike:
-         Dobra gluma
-         Prelepa divljina Aljaske
-         Postoji poruka, samo je treba pronaći
-         Muzika


Loše karakteristike:
-         Nema ni malo trilera i avanture
-         Dosadnjikav, spor, naporan i neefektan
-         Neiskorišćen potencijal
-         Nejasnoće i pitanja


Zaključak: Totalno mi je jasno da ću se i u budućnosti nagledati svakojakih filmova zbog kojih ću se osećati umrtvljeno i melanholično, ali tako mi i treba kad ne čitam radnju pre no što se s' filmom susretnem oči u oči. WildLike predstavlja vrstu drame kakvu ne preferiram, dakle, onu iz koje morate čupati poruke, ona koja ne nudi šaren i brz program, već se svodi na to da gledate jednu realnu, a nedovoljno filmski atraktivnu priču, koja vas ostavlja ravnodušnim. Ovo nije loš film, ne želim da me pogrešno shvatite, ali ne dajte se upecati (kao što sam se ja) na etikete “thriller” i “adventure”, jer verujte mi, toga u ovom filmu NEMA!

4/10

Нема коментара:

Постави коментар