Žanr:
Kriminalistički
/ Triler
Režija:
Rodrigo
Grande
Glumci:
Leonardo
Sbaraglia / Clara Lago / Pablo Echarri
Sličan
Film: El habitante incierto (2004)
Al
final del túnel (za američko tržište preveden kao At the End of the Tunnel, kod nas Na kraju tunela, kod Mađara Az alagút végén, kod Bugara... khm, khm)
je argentinsko - španski krimi – triler sa primesama misterije, koji za svoje
glavno oružije ima priču, čiji je „temelj“ pravljen od drugačijeg (čitaj:
kvalitetnijeg) materijala od standardnog holivudskog filma. Ono što Špance čini
tako uspešnim stvaraocima trilera, krimića i horora jeste način na koji
pristupaju jednom delu, koji uključuje temeljno sagledanje svake sekvence,
odsustvo srljanja i preterivanja i na kraju najbitnije: neosporno umeće u
stvaranju sablasne atmosfere. Možda film koji danas opisujem nije najbolji
demonstrator uobičajeno kvalitetne atmosfere, ali ruku na srce, on je više
krimić koji za zadatak ima neke druge ciljeve, no i kao takav, on nesumnjivo
parira nekim prekokeanskim „hororima“. Što se tiče samog koncepta i uopšteno
radnje, biću vrlo kratak, kako vam ne bih uskratio zadovoljstvo koje biste
imali ako se odlučite na dvočasovno druženje sa ovim biserom argentinske
kinematografije. Joaquín je paralizovani čovek koji životari u svojoj
gorostasnoj kući i koji mora da iznajmljuje jednu od mnogobrojnih soba, kako bi
otplatio nagomilane račune. Na njegov oglas odazivaju se simpatična Berta i
njena kći Beti koja ima sindrom Ljupčeta iz Specijalnog
vaspitanja (konstantno ćuti). Berta i Joaquín se na neki način sprijatelje,
no sve su ubrzo menja kada domaćin ustanovi da je njegova stanarka umešana u
splet mutnih radnji...
Recenzija:
Kao i obično, ovaj sinopsis je sirov, tačnije, deo gde opisujem radnju je
delimičan iz gore navedenih razloga, te bez straha da previše znate, možete
odgledati ovaj film.
Al
final del túnel počinje vrlo prikladno: malo likova,
dovoljno vremena da se upoznamo sa njima, a kasnije i da ih privolimo. Priča se
prvo fokusira na sam odnos Berte i Joaquína, gde primećujemo neprirodnu
srdačnost i ljubaznost devojke koja tek nekoliko dana poznaje svog „gazdu“.
Joaquín ne vidi ništa čudno u tome i
nastavlja sa svojim učmalim načinom života. Međutim, u momentu kada se desi
presedan, gde Joaquín utvrdi da Berta i nije tako milosrdna i draga, kako se
predstavlja, događa se to da mi gledaoci dobijamo jasan uvid ko je ovde zloća,
a ko heroj. Naravno, Španci (Argentinci), ne bi bili Španci da ne umetnu po
koji obrt, čisto da film dobije na dinamici, kao i dobro prepoznatljivoj
šokantnosti, koja nastaje tako što gledaoci nemaju blage veze šta bi moglo da
se desi u nastavku filma.
Pored kvalitetne atmosfere i dobro prepoznatljivih
twistova, ovde glavnu reč vodi glumačka ekipa, koju sačinjavaju Leonardno
Sbaraglia (El rey de la montaña), Clara Lago (La cara oculta), Pablo Echarri
(El método) i Federico Luppi (El laberinto de fauno). Role ovih, dobro poznatih
latino glumaca, posebne su svaka za sebe. Leonardo u ulozi Joaquína, zaista
deluje skrhano i beživotno, Pablo Echarri se svom snagom trudi da dočara tog
grozomornog pacova, dok Clara Lago pluta u svom zabašurenom seksipilu i
konstantno čini gledaoca zbunjenim, jer što se kaže, nit smrdi, nit miriše...
Kada je u pitanju režija, e tu već ima štošta da se
prigovori. Recimo, tokom dvočasovnog trajanja filma (što je previše za ovakvu
priču), mi sat i po vremena gledamo tminu. Jeste, specifična je situacija,
videćete sami mesto gde se odvija radnja, ali to se definitivno moglo olabaviti
povremenim posetama sunčeve ili one veštačke svetlosti. Naprimer, nije mi
smetao sumoran ton filma i nisu mi tu manjkale vedrije boje, ali definitivno
mojim očima nije godila onolika količina mraka.
Šta bih ja ovde još korigovao? Recimo, izbacio bih
neke neesencijalne momente, koji filmu ne pružaju ništa posebno, a gledaocu
oduzimaju dragoceno vreme. Ti momenti zapravo usporavaju film i čine ga tromim
(meni lično ne smeta, ali mnogima hoće), što za rezultat ima nepažnju
gledalaca, koji vrlo lako (u onom silnom mraku) mogu propustiti ključne
trenutke i totalno se pogubiti.
Završetak filma je poprilično kvalitetno odrađen. Čini
se, da se na njemu malo duže radilo, što je klasično odudaranje od ustaljenog
slučaja, gde je kraj, najčešće zbrzan, nedorečen ili haotičan.
Dobre
karakteristike:
-
Kvalitetna glumačka postava
-
Odlična priča...
-
... sa sjajnim obrtima
-
Prepoznatljiva atmosfera i sumoran ton
filma
-
Likovi i njihovi odnosi
-
Fino odrađan završetak
Loše
karakteristike:
-
Neki bespotrebni momenti (trebalo bi
skratiti film 15 minuta)
-
Previše mraka na jednom mestu izuzetno
iritira
-
Sitne nejasnoće
Zaključak: Iako sam ga u donjem delu recenzije pošteno iskritikovao, to ne treba da vas
sputa u nameri da odgledate ovaj krimi – triler , jer su greške koje sam naveo
vrlo sitne u odnosu na kompletan utisak o filmu. Preporuka i zaključak da je
pravi kuriozitet loš film sa španskog govornog područja.
7/10
Нема коментара:
Постави коментар