Režija:
Billy
O'Brien
Glumci:
Max
Records / Christopher Lloyd / Laura Fraser
Sličan
Film: Under the Skin (2013)
Koliko je anoniman
režiser ovog filma, govori i činjenica da kada na Guglu pretražite pojam “Billy
O'Brien”, kao prvi rezultat dobijate mladog golmana Mančester Sitija koji još
nije stao međ' stative. Ta njegova anonimnost proizilazi iz činjenice da je
Irac i da ne snima filmove pod okriljem holivudske produkcije, što ga udaljava
od publike naviknute na komercijalu. I Am
Not a Serial Killer je upravo nekomercijalan film koji je pravljen za ostrvsku
publiku (Velika Britanija), jer holivudski fanataci prosto ne mogu podneti
nešto što je drugačije. Da stvar bude još gora, film je sniman po knjizi
američkog pisca Dana Wellsa, zbog čega pri samom začeću biva osuđen na drvlje i
kamenje. To donekle i razumem, jer film u 98% slučajeva biva lošiji od knjige,
međutim, ne razumem zašto su američki kritičari toliko ogorčeni na ovaj film, da
mu svi redom lepe najponiznije kritike. Čitao sam nekoliko recenzija i svi su samo češljali po manama,
niko da pohvali dobre karakteristike koje ovaj film poseduje. Radnja je isprva
vrlo jednostavna i prati mladog sociopatu Johna, koji je fasciniran serijskim
ubicama i koji pomaže majci i tetki u porodičnoj mrtvačnici. Momak je zapravo
opasni psihopata sa ubilačkim
tendecijama i plaši ga se većina stanovnika malog (američkog) gradića u kome
živi. Upravo taj mali gradić, postao je meta paranormalnog serijskog ubice koji
kasapi nedužne građane i na bizaran način vrši egzekuciju. John će pokušati da
uđe u trag ovog manijaka i tako pomogne svom okruženju, ali moraće da suzbije i
unutrašnje demone koji ga prožidu i teraju na krvavu vodenicu.
Recenzija: Ni sam nisam siguran dal'
je dobro ili loše to što nisam pročitao knjigu I Am Not a Serial Killer, jer da sam je pročitao, film bi na mene najverovatnije
ostavio mlak utisak, a opet sa druge strane čitanjem knjige i boljim
informisanjem o trilogiji o Johnu Cleaneru, neke stvari bi mi verovatno bile
jasnije. No dobro, sad je krajnje vreme da vam dočaram svoje viđenje ovog
trilera. Prva stvar koja me je učinila zadovoljnim jeste ta mračna pozadina
filma, ta tmurnost, taj umrtvljeni ritam koji nagoveštava da ovaj mali gradić
ima velike probleme kojima nema kraja. Isprva, ubica je ovde misteriozni,
natprirodni gad, koji, rekli bi građani, ne bira žrtve, no posle saznajemo da
je on izuzetno probirljive sorte i da ta zlodela čini kako bi udovoljio svojoj
gladnoj sujeti. Dakle, mi do jednog momenta ne znamo ko je ubica, ali naš
glavni lik, John, uspeva da uklaviri ko to uznemirava njegov gradić, ali tu
njegov inspektorski duh ne jenjava, jer mladića koji je fasciniran ubicama (i
koji sam može da postane isto) sada interesuje šta su motivi čoveka sa
natprirodnim sposobnostima.
Kada John krene sa
konstantnim bdenjem, nadzorom i praćenjem ubice, tada isplivava onaj mračni ton
filma koji ostaje do samog kraja, međutim, ponekad ume itekako da zabrlja
lošim, nepromišljenim i krajnje nerezonskim potezima likova, koji nisu
nafilovani klišeima, ali imaju svoje slabosti. Opasku imam i na račun
policajaca, koji su ovde smešni... Ubica hara gradićem koji je izuzetno mali, a
ulice puste, nigde organa reda, nigde nekoga ko će pokušati da uđe u trag
ubici, osim, naravno, sirotog Johna. Čak i kada policiju vidimo na delu, to
više liči na intervenciju skidanja mačke sa drveta, nego na jednu ozbiljnu
akciju u kojoj treba da „ulove“ krvoloka. Ne dopada mi se ni ideja da John radi
u mrtvačnici, a ima ubilačke tendencije, pa logično je da se njegov poremaćaj
hrani dodatnim poduhvatima u koje su uključeni leševi i krv.
Neću navesti kao manu
to što posmatramo isključivo Johna kao figuru koja traži ubicu, jer on je
najkompententniji od svih nenadležnih lica, jer ima u sebi tog demona koji
prepoznaje srodnu dušu. Neću kao manu navesti ni to što mladić ne obaveštava ni
policiju, ni majku, ni bilo koga o tome da već nekoliko puta gleda prizore u
kojima ubica svoje žrtve lišava života, a onda im vadi organe i seče
ekstremitete. To je prosto sastavni deo psihičkog poremećaja, jer John nekada
sebe stavlja na poziciju ubice i razmišlja kako bi bilo da se sve ovo njemu
dešava. Max Records, mladi glumac koji je u ovom filmu tumačio lik Johna,
odradio je korektan glumački posao, međutim, da nije njegove duge, masne kose,
blednunjavog i koščatog lica i hippy
stajlinga, sve ovo bi bilo za zaborav. Iako je Max Records bio glavni lik koga
pratimo tokom celog filma, vremešni Christopher Lloyd je zapravo ovde najveći
majstor glume i čovek koji je na mene ostavio upečatljiviji utisak od pomenutog
momka. Lloyd je prosto prekaljen glumac i čovek bukvalno zna u kojoj sekundi
treba da udahne ili izdahne, jednostavno "deda" zna znanje.
Epilog i saznanje
motiva ubice možemo posmatrati iz više uglova, ne zato što je dvosmisleno, već
prosto je sve otvoreno i možemo sami da ubacujemo svoje maštarije.
Dobre
karakteristike:
-
Tmuran i mračan film
-
Režija
-
Lloyd i Records
-
Autentičan izgled leševa
-
Ideja o paranormalom ubici
-
Završetak
Loše
karakteristike:
-
Policija
-
Potezi likova
-
Neke nelogičnosti u vezi Johna
-
Nejasnoće
Zaključak:
Iako mi je prvi utisak o filmu bio mlak, posle se sve promenilo, jer nekim
delima morate dozvoliti da prodišu punim plućima, pa tek onda da im sudite. I Am Not a Serial Killer mi je isprva bio
film za “šesticu”, dakle, film koji je korektan, solidan, donekle i dobar, ali
mu nedostaje nešto. Ocena se sada promenila, i smatram da je ovo originalno
izrežirano, dobro odglumljeno i delo koje je na granici dobrog i odličnog, te
stoga dobija odgovarajuću ocenu.
7/10
Нема коментара:
Постави коментар