Režija:
Sandor
Stern
Glumci:
David Hewlett / Cynthia Preston / John Pyper Ferguson
Sličan
Film: The Boy (2016)
Pin je pomalo zaboravljeni kanadski horor film iz
1988. godine (poznat i pod imenom Pin, A Plastic Nightmare), čiji je režiser i
scenarista Sandor Stern, tvorac poznatog horor klasika The Amityville Horror
(Amitvlijski užas), i nekih njegovih nastavaka. Ovaj film prati dvoje mališana,
Leona i Ursulu (koji posle odrastaju) čiji je otac doktor, a majka bezosećajna
domaćica kojoj je bitnije da li je komoda čista od toga da li su deca obasuta
ljubavlju. Ova porodica živi u tradicionalnoj luksuzoj građevini. Klinci u
očevoj ordinaciji upoznaju medicinsku lutku Pina (tačnijie on je lutak,
„muškarac“), čiji je posao da „savetuje pacijente“. Pin im ubrzo postaje
najbolji prijatelj (pogtovo Leonu), te ga krišom počnu posećivati. Nakon
perioda adolescencije, problema sa trudnoćom i raznih turbulencija koje su
oduvek pratile Ursulu i Leona, njima roditelji ginu u saobraćajci, a Leon i
pored protivljenja svoje sestre udomljava Pina i krene se ophoditi prema njemu
kao prema članu porodice. Odnos između Leona i Pina postaje ultra jeziv, a
lutak će uliti strah pod kožu svakom gostu koji im dođe u posetu. Pin će
praktično od Leona naparviti monstruma.

Recenzija:
Ovaj odlični hororčić mi je preporučio Miroslav, a nakon gledanja mogu samo da
uputim reči hvale na račun ovog dela, od koga iskren da budem nisam očekivao
ništa posebno. Ono što celikupan utisak čini dobrim, jeste taj način građenja
atmosfere i te režiserske pauze koje su mnogo doprinele da film ostane pribran
i posao završi bez srljanja i preterivanja. Sam izbor muskulaturne lutke kao
glavnog negativca je vrlo neobičan i interesantan, međutim isto toliko je ta
lutka ubedljiva i jeziva. Sam način na koji funkcioniše taj transfer straha je
moćan, strašan i kvalitetan, iako to nekad deluje isfantazirano. Pored
navedenih staviku, ono što me je posebno oduševilo jesu detalji na kojima se
mnogo radilo, i koji su retko dobro održavani u „životu“ u ostalim filmovima,
jer obično scenaristi od hiljadu problema zaborave da dovrše neku misao ili
detalj koji će posle biti šikaniran od strane gledalaca.

Kada je reč o glumcima i njihovom umeću, tu u startu
mogu da pohvalim Davida Hewletta koji je sam po sebi (što bi rekli Amerikanci) “creepy”
i uvrnut, a vremenom on postaje Pinova marioneta što ga čini još sablasnijim.
David Hewlett je igrao Leona, dok je njegovu sestru glumila lucidna Cynthia
Preston, čija gluma nije bila preterano superiorna, međutim njen šarm je to
nadomestio, i na kraju svi srećni, svi zadovoljni. Odnos između njih dvoje bio
je emotivan, pravi odnos brata i sestre, međutim svi ostali odnosi su bili jako
nestabili i neubedljivi. Pre svega reakcija na vest da su im roditelji
poginuli, bila je jadna i bedna, bez trunke emocije, žaljenja i očaja. Jest’ da
roditelji nisu pokazivali preterano
ljubav i toplinu prema svojim naslednicima, međutim baš
je degutantno i neukusno predstavljen svaki odnos Leona i Ursule prema osobi
koja je otišla na onaj (bolji) svet.

Ono što mi
gledaoci nikako ne varimo, jesu nejasnoće, nelogičnosti i preterivanja, a toga
u ovom filmu zaista ima. Ne znam kako su im tako krupne zverke promakle, kada
su sitniš i detalje ukrotili na najbolji mogući način. Nisam siguran da li su
neke stavke i scene namerno ostavljene da budu misterija, ili je to rupa u
sceneraju, teško da ćemo to ikada saznati. Što se tiče Pina, on je na prvi
pogled bezopasna gomila plastike, međutim već na drugi pogled u njemu vidimo
maliciozno stvorenje koje želi da kreira monstruma koji će iskaliti bes na
prvoj osobi koja ne bude poštovala integritet medicinske lutke (posle postaje
gospodin obučen u smoking). Kada su u pitanju scene ubistava, one su van fokusa
i totalno nebitne, jer jer primetno da režiser pokušava da sakrije tanak budžet
koristeći fore cenzurisanja eksplicitnih delova. Završetak filma je posebna
priča za sebe, na neki način ono što smo videli u poslednjim scenama može, a i
ne mora biti šok za gledaoca, jednostavno vrlo je diskutabilno šta se desilo u
periodu između dva događaja koji nije prikazan.

Dobre karakteristike:
-
Interesantan
film
-
Sjajna
posvećenost detaljima; režija
-
Ursula,
Leon i Pin
-
Dobra
jeziva atmosfera
-
Odlično
serviranje scena, bez žurbe, bez srljanja

Loše karakteristike:
-
Nelogičnosti,
nejasnoće i preterivanja
-
Jadno
prikazan odonos Leona i Ursule prema svakom preminulom
-
Na
momente primetan slabiji budžet

Zaključak:
Pin je još jedno sjajno iskustvo filovano originalošću i film koji ima i više
nego korektan scenario. Preporučujem svima da pogledaju ovo ostavrenja , jer on
i pored svojih nedostatka ostavlja vrlo specifičan i jak utisak na mene
(verujem da će i na vas). Bilo je lomljenja između “8” i “7”, ali ipak jedna
solidna osmica za ovaj kanadski horoac.
8/10
Нема коментара:
Постави коментар