Странице

уторак, 12. јул 2016.

Columbus Circle (2012)



Žanr: Misterija / Kriminalistički / Triler
Režija: George Gallo
Glumci: Selma Blair / Amy Smart / Kevin Pollak
Sličan film: The Loft (2014)

Iako sam mnogo veći ljubitelj filmova čija se radnja odvija u ruralnim krajevima (šume, planine, zabrđa...), ipak sam se nakanio da pogledam ovu preporuku Marka Backovića, koju mi predložio u komletu sa već opisanim Mute Witness (posle se ispostavilo da mi je greškom poslao film na koji nije mislio, ali o tome drugom prilikom). Dakle, ovaj urbani film, čije je mesto prebivališta velegrad Njujork, je ustvari independent movie (nezavisan film), koji, odmah da sumiram, odiše prosečnošću i neupadljivošću. U centru zbivanja je bogatašica Abigail, koja pati od agrofobije (strah od otvorenog prostora), te nikada ne napušta svoj dom.U stanu preko puta nje desilo se (samo)ubistvo, gde je starica stradala na neobjašnjiv način, međutim, samo nekoliko dana nakon tog nemilog događaj u komforno porodično gnezdo useljava se, po svemu sudeći snobovski par. Igrom slučaja Abigail se sprijatelji sa novom komšinicom Lilian (Smart), te njih dve počnu svakodnevno da se viđaju. Lilian ima plan da izvede Abigail napolje, i tako joj pomogne da prevaziđe fobiju, međutim ona i njen suprug imaju i druge planove, i to mnogo podmuklije.


Recenzija: Kada gledamo triler, glavna stavka koju zahtevamo jeste napeta, ključala i odmerena atmosfera, koja će nam omogućiti efektnije gledanje i koja će u nama probuditi nestrpljenje, strah i šok. E Colombus Circle upravo poseduje dovoljno veliko parče napete i nelagodne atmosfere da može da zasiti naša očekivanja i našu želju za nečim što će nas zabaviti. Toj napetoj atmosferi pomaže i sjajna kamera koja je u uvek u pravo vreme na pravom mestu i tako omogućava gledaocima da scena koju posmatraju bude dostojna jednom kvalitetnom trileru. Selma Blair koja je igrala Abigail mi se nije svidela, ne zbog glume, jer ona je bila korektna, već zbog same uloge koja je odraz buntovništva, cinizma i raznoraznih osobina koje ljudski um nikako ne vari. Sva sreća pa je tu bila prelepa Amy Smart, koja jeste neki muljator, međutim njena harizma je bila dovoljno moćna da je ne omrznem zbog te njene krimi uloge.


Svi karakteri u ovom filmu se nekako odvratni, odbojni i iritantni, iako je odabir glumaca bio dosta dobar. Te gradske face, te mutne likove, i te lake žene ne volim viđati po filmovima koji poseduju ono što me zadovoljava, jer samo kvare utisak i ne dozvoljavaju mi da bilo koga od njih zgotivim. Nažalost, dobra atmosfera je ovde jedna od retkih stvari koje su me baš dotakle, jer je sama priča u jednom momentu krenula stranputicom. Ne želim da otkrivam o čemu se ovde radi, ali mogu reći da je postolje priče vrlo izlizano i preforsirano u nekim filmovima koji su nastali pre ovog. Dobra stvar ovde jeste to što na kraju filma dobijamo odgovor na sve što nam nije bilo jasno, te su tim potezom izbegnute nelogičnosti koje često osakate današnje naslove.


Ukrašću jedan pasus ove recenzije, i posvetiti ga objašnjenju o opštem POSTOJANJU I CILJU ovog bloga. Pre svega želim da objasnim zašto se "ložim" na manje poznate filmove umesto na one hitove, blokbastere i visokobudžetne komercijalne projekte. Odgovor na ovo je vrlo jednostavan: Zato što smatram da ima previše blogova/sajtova koji se bave promocijom i recenzijom tih popularnih filmova, te bi moj među njima bio suvišan. Ja samo želim da vam predstavim filmove koji možda nisu stvarani sa visokokvalitetnim sredstvima za rad, i nisu reklamirani, prikazivani u bioskopima, ali ipak imaju nešto interesantno da pokažu. Mnogo puta mi se dešavalo da slučajno naletim na neki film koji nema ni 1000 glasača na IMDb-u, al' je zato mnogo smisleniji i gledljiviji od nekog izvikanog nagrađivanog filma. Naravno, i ja ponekad pogledam neki planetarno poznat naslov (većina vas je verovatno čula za TheBlue Lagoon, Gran Torino i Stand by Me), i često mi se baš dopadne, međutim ja želim da recenziram materijal koji je retko ko pre mene kritikovao, te ćete stoga na mom blogu naleteti i na baš poznate filmove, na one manje poznate, ali i na totalno anonimne. Kontaktirajte me putem e-maila: ticamilan96@gmail.com, i tamo mi šaljite preporuke.


Dobre karakteristike:
-         Sjajna atmosfera
-         Režija, kamera i glumci
-         Prijatna za oko Amy Smart
-         Objašnjenje na kraju filma
-         Završetak je očekivan, ali efektan


Loše karakteristike:
-         Prosečnost se gotovo nikad ne isplati
-         Krajnje neoriginalna priča
-         Ne tako simpatična glavna glumica; antipatični likovi
-         Neki užasni postupci likova


Zaključak: Odlučio sam da stavim tačku na samu recenziju filma Columbus Circle, jer film ne sadrži previše materijala za hvaljenje, kao ni za kritikovanje, te ga ovde prepuštam vama. U celosti to nije loš film, prosečan je i atmosferičan, ali sama priča je ključ svega, jer ako vam se ona svidi, sve ostalo će vam biti manje bitno. Meni se priča nije previše dopala, nekako sam očekivao šokantniju, kremastiju, misteriozniju podlogu, ali šta da se radi. Naprimer prethodno opisani Night Train je "popio peticu", iako je njegova priča bila dosta bolja, međutim kada su trileri u pitanju, tu je mozak svega napetost, a Columbus Circle je kudi kamo jači po tom pitanju od pomeutog filma.

6/10

Нема коментара:

Постави коментар